Popularne błędy VAG
Posiadając interfejs do diagnostyki VCDS lub VAS po wykonaniu scanu wszystkich modułów często pojawia się parę błędów. Wiele z nich nie możemy bagatelizować, gdyż mogą trafnie informować o problemie jaki trapi nasz samochód. Poniżej lista błędów najbardziej popularnych wśród samochodów vag.
- 17965 – Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557
- ciśnienie doładowania zbyt wysokie (przeładowanie)
- auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy)
- zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny i układu sterowania N75
- należy wykonać również logi basic settings grupy 011
- 17964 – Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556
- ciśnienie doładowania zbyt niskie
- auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy)
- zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny, układu sterowania N75 oraz drożności katalizatora
- należy wykonać również logi basic settings grupy 011
- 19586 – EGR System Regulation Range Exceeded P3130
- błąd spowodowany całkowitym zamknięciem bądź otwarciem zaworu EGR
- zaleca się sprawdzenie zaworu N18 oraz podciśnień
- należy wykonać logi basic settings grupy 003 oraz statyczne 003
- 17656 – Injection Start Regulation: Control Deviation P1248
- problem dotyczy błędu kąta regulacji wtrysku
- utrata mocy na wysokich obrotach, większe spalanie, problem z odpalaniem
- zaleca się sprawdzenie statycznego kąta wtrysku grupy basic settings 000
- sprawdzenie zaworu N108, czujnika skoku iglicy, weryfikacja układu zasilania paliwem
- 17564 – Manifold Pressure P1156
- błąd czujnika podciśnienia MAP w kolektorze ssącym
- weryfikację czujnika można wykonać obserwując wskazania w bloku 010 grupy pomiarowej
- zaleca się sprawdzenie okablowania
- 17664 – Engine Coolant Temperature Circuit (G62) P1256
- nieregularne obroty, niska temperatury na desce rozdzielczej
- przy użyciu vcds weryfikacja temperatur odczytanych z czujników G62 oraz g2, w razie potrzeby sprawdzenie przewodów i wtyczki (najczęściej czujniki są zintegrowane)
- 00553 – Mass Air Flow Sensor (G70) 27-10 – Implausible Signal
- błąd dotyczący przepływomierza powietrza
- należy sprawdzić okablowanie oraz wykonać log grupy 003 statycznie
Spis wszystkich błędów z opisem w języku polskich znajdą państwo tutaj=> Kody usterek VAG