Popularne błędy VAG

check engine    Posiadając interfejs do diagnostyki VCDS lub VAS po wykonaniu scanu wszystkich modułów często pojawia się  parę błędów. Wiele z nich nie możemy bagatelizować, gdyż mogą trafnie informować o problemie jaki trapi nasz samochód. Poniżej lista błędów najbardziej popularnych wśród samochodów vag.

  • 17965 – Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557
      • ciśnienie doładowania zbyt wysokie (przeładowanie)
      • auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy)
      • zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny i układu sterowania N75
      • należy wykonać również logi basic settings grupy 011
  • 17964 – Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556
      • ciśnienie doładowania zbyt niskie
      • auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy)
      • zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny, układu sterowania N75 oraz drożności katalizatora
      • należy wykonać również logi basic settings grupy 011
  • 19586 – EGR System Regulation Range Exceeded P3130
      • błąd spowodowany całkowitym zamknięciem bądź otwarciem zaworu EGR
      • zaleca się sprawdzenie zaworu N18 oraz podciśnień
      • należy wykonać logi basic settings grupy 003 oraz statyczne 003
  • 17656 – Injection Start Regulation: Control Deviation P1248
      • problem dotyczy błędu kąta regulacji wtrysku
      • utrata mocy na wysokich obrotach, większe spalanie, problem z odpalaniem
      • zaleca się sprawdzenie statycznego kąta wtrysku grupy basic settings 000
      • sprawdzenie zaworu N108, czujnika skoku iglicy, weryfikacja układu zasilania paliwem
  • 17564 – Manifold Pressure P1156
      • błąd czujnika podciśnienia MAP w kolektorze ssącym
      • weryfikację czujnika można wykonać obserwując wskazania w bloku 010 grupy pomiarowej
      • zaleca się sprawdzenie okablowania
  • 17664 – Engine Coolant Temperature Circuit (G62) P1256
      • nieregularne obroty, niska temperatury na desce rozdzielczej
      • przy użyciu vcds weryfikacja temperatur odczytanych z czujników G62 oraz g2, w razie potrzeby sprawdzenie przewodów i wtyczki (najczęściej czujniki są zintegrowane)
  • 00553 – Mass Air Flow Sensor (G70) 27-10 – Implausible Signal
      • błąd dotyczący przepływomierza powietrza
      • należy sprawdzić okablowanie oraz wykonać log grupy 003 statycznie

 

Spis wszystkich błędów z opisem w języku polskich znajdą państwo tutaj=> Kody usterek VAG