Typowe usterki silników benzynowych VW

Niniejszy artykuł stanowi telegraficzny skrót najczęściej spotykanych usterek i problemów w silnikach benzynowych grupy VW począwszy od jednostek wolnossących 1.2 skończywszy na turbodoładowanych silnikach TSI.

Silniki z wtryskiem pośrednim.

VW polo

VW polo

1.2MPI – trzy cylindrowy silnik występujący w Golfie, Ibizie, Polo, Foxie, Fabii, Roomsterze w wersjach 60/64/70.

Problem z wadliwymi napinaczami rozrządu, które mogą spowodować przeskoczenie łańcucha i uszkodzenie zaworów.

 

 

Golf IV

Golf IV

1.4MPI – czterocylindrowy silnik montowany w Golfie, Ibizie, Polo, Fabii, Toledo, Audi A2, Octavii w wersjach 60/75/85/101.

Problem z zamarzaniem odmy prowadzącego do zmniejszenia ciśnienia oleju i w skrajnym przypadku do zatarcia silnika.

Skoda Octavia I

Skoda Octavia I

 

 

1.6MPI – czterocylindrowy silnik montowany w Golfie, Octavii, Polo, Fabii, Toledo, Audi A3, Audi A4, Passacie B5, Passacie B6, Touranie w wersjach 101.

Brak typowych usterek i wad konstrukcyjnych. Sporadycznie zdarzają się usterki związane z regulowaniem długości kolektora dolotowego

 

 

Audi A4 B7

Audi A4 B7

1.8T – czterocylindrowy silnik turbodoładowany montowany w Audi A4, Audi A6, Passacie, Superb, Octavii, Golfie, Audi A3 w wersjach 150/170/163/190/180/210/225/245.

Silniki znoszą modyfikacje do 300-350ps
Sama jednostka nie posiada wad konstrukcyjnych
Zdarzają się awarie cewek (do wymiany w ramach akcji serwisowych w ASO)
Zdarzają się awarie napinacza łańcucha wałków

 

 

 Silniki z wtryskiem bezpośrednim.

Skoda Fabia II

Skoda Fabia II

1.2TSI – trzy cylindrowy silnik doładowany występujący w wersjach 85 i 100.
Problemy z łańcuchem rozrządu na początku produkcji
Problemy z układem doładowania

 

 

Volkswagen Golf 5

Volkswagen Golf 5

 

1.4TSI –  czterocylindrowy silnik turbodoładowany montowany w Audi A3, Leonie, Golfie 5 w wersjach 140/160/170

Pękające tłoki szczególnie w wersjach z podwójnym doładowaniem 160/170ps
Problemy z łańcuchem rozrządu (naprawiono od 2012r)

 

 

Audi A4 B8

Audi A4 B8

2.0TFSI – czterocylindrowy silnik turbodoładowany montowany w Audi A3, Leonie, Golfie 5, Octavii, Audi a4, A6, Passacie, Superb w wersjach 200/210

Problemy z zużyciem oleju
Odkładający się nagar na zaworach ssących (powodujący spadek efektywności silnika)

 

 

Typowe wspólne problemy całej rodziny silników benzynowych:

  • napinacze łańcucha i łańcuch w przypadku rozrządów łańcuchowych
  • znikanie oleju w przypadku niektórych jednostek silnikowych
  • falowanie i nierówne obroty spowodowane nieszczelnościami i uszkodzonymi zaworkami zwrotnymi
  • seria wadliwych cewek zapłonowych, które podlegają w ASO darmowej wymianie
  • w przypadku silników doładowanych nieszczelności układu dolotowego i sterowania turbiną
  • problemy z pompą powietrza wtórnego SAI
  • nagar w silnikach FSI/TFSI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *