Typowe usterki silników benzynowych VW
Niniejszy artykuł stanowi telegraficzny skrót najczęściej spotykanych usterek i problemów w silnikach benzynowych grupy VW począwszy od jednostek wolnossących 1.2 skończywszy na turbodoładowanych silnikach TSI.
Silniki z wtryskiem pośrednim.
1.2MPI – trzy cylindrowy silnik występujący w Golfie, Ibizie, Polo, Foxie, Fabii, Roomsterze w wersjach 60/64/70.
Problem z wadliwymi napinaczami rozrządu, które mogą spowodować przeskoczenie łańcucha i uszkodzenie zaworów.
1.4MPI – czterocylindrowy silnik montowany w Golfie, Ibizie, Polo, Fabii, Toledo, Audi A2, Octavii w wersjach 60/75/85/101.
Problem z zamarzaniem odmy prowadzącego do zmniejszenia ciśnienia oleju i w skrajnym przypadku do zatarcia silnika.
1.6MPI – czterocylindrowy silnik montowany w Golfie, Octavii, Polo, Fabii, Toledo, Audi A3, Audi A4, Passacie B5, Passacie B6, Touranie w wersjach 101.
Brak typowych usterek i wad konstrukcyjnych. Sporadycznie zdarzają się usterki związane z regulowaniem długości kolektora dolotowego
1.8T – czterocylindrowy silnik turbodoładowany montowany w Audi A4, Audi A6, Passacie, Superb, Octavii, Golfie, Audi A3 w wersjach 150/170/163/190/180/210/225/245.
Silniki znoszą modyfikacje do 300-350ps
Sama jednostka nie posiada wad konstrukcyjnych
Zdarzają się awarie cewek (do wymiany w ramach akcji serwisowych w ASO)
Zdarzają się awarie napinacza łańcucha wałków
Silniki z wtryskiem bezpośrednim.
1.2TSI – trzy cylindrowy silnik doładowany występujący w wersjach 85 i 100.
Problemy z łańcuchem rozrządu na początku produkcji
Problemy z układem doładowania
1.4TSI – czterocylindrowy silnik turbodoładowany montowany w Audi A3, Leonie, Golfie 5 w wersjach 140/160/170
Pękające tłoki szczególnie w wersjach z podwójnym doładowaniem 160/170ps
Problemy z łańcuchem rozrządu (naprawiono od 2012r)
2.0TFSI – czterocylindrowy silnik turbodoładowany montowany w Audi A3, Leonie, Golfie 5, Octavii, Audi a4, A6, Passacie, Superb w wersjach 200/210
Problemy z zużyciem oleju
Odkładający się nagar na zaworach ssących (powodujący spadek efektywności silnika)
Typowe wspólne problemy całej rodziny silników benzynowych:
- napinacze łańcucha i łańcuch w przypadku rozrządów łańcuchowych
- znikanie oleju w przypadku niektórych jednostek silnikowych
- falowanie i nierówne obroty spowodowane nieszczelnościami i uszkodzonymi zaworkami zwrotnymi
- seria wadliwych cewek zapłonowych, które podlegają w ASO darmowej wymianie
- w przypadku silników doładowanych nieszczelności układu dolotowego i sterowania turbiną
- problemy z pompą powietrza wtórnego SAI
- nagar w silnikach FSI/TFSI
Dodaj komentarz